ETUN - programozható motorvezérlő


Az ETUN programozható motorvezérlő komputerrel a motor összes működési paramétere nyomon követhető, üzemelés közben állítható, log file-ba kiírható. A gyári számítógép szerepét teljes körűen átveszi, miközben új funkciókat kínál (rajtprogram, als mód, pontos turbónyomás vezérlés). Használatával növelhető a motor teljesítménye és optimalizálható a fogyasztás. Alkalmassá teszi az autót az E85 üzemanyagban rejlő lehetőségek kiaknázására.



Az ETUN motorvezérlő elektronia vezérlik a gyújtásidőt, a befecskendezendő üzemanyag mennyiségét, a befecskendezés idejét, a kipufogógáz-visszavezetést, a fojtószelep állását, az átkapcsolható szívócső állását, benzines járműveknél a vezérműtengely helyzetét. Folyamatosan figyeli a fordulatszámot, a motor, a beszívott levegő és a kipufogó hőmérsékletét, illetve a gázpedál állását.

Az ETUN motorvezérlő komputer 32 bites automotív Motorola processzora - melyet speciálisan járműmotorok vezérlésére fejlesztettek -  lehetővé teszi a motorvezérlő feladatok hibátlan és gyors kezelését szemben egyes konkurensek 8 bites, ATmega processzorával.


Kiknek ajánljuk?
A gyári elektronikák beállításai általában szervizben sem módosíthatók. Chiptuninggal (eprom cserével) a gyári elektronikában kicserélik a beállított, gyári adatokat tartalmazó áramkört. Ezzel a módszerrel a kívánt működési paraméterek beállítása a motor üzemelése közben nem lehetséges, ezért az értékek beállítása nagyon hosszadalmas, a motor finomhangolása szinte lehetetlen. A dinamikus motorvezérlés elengethetetlen eszköze az ETUN motorvezérlő.

Funkciók

  • Üzemanyag-szabályozás
  • Gyújtásszabályozás
  • Szenzoronkénti kompenzáció (táblázatokban adhatjuk meg a bejuttatni kívánt üzemanyag mennyiségét és helyét, a gyújtószikra helyét, valamint a gyújtótekercs töltésének hosszát)
  • Boost controll
  • Lambda program
  • Log-tárolás
  • Többféle jeladó rendszer ismerete: „n”, „n-1”, „n-2” -fogas főtengely jeladó, „1”, „2” -fogas felső jeladóval; „n-1” -fogas felső jeladó 
  • On-line programozhatóság Windows-os program segítségével
  • 16 csatornás valós idejű vezérlés

Extrák
  • rajt-program
  • ALS
  • Váltás program
  • Gyorsulásmérés

Jellemzők
  • Hosszúság (max.): 160 mm
  • Szélesség: 140 mm
  • Vastagság: 52 mm
  • Súly: 500 g
  • Csatlakozók:: 2 db vízálló, 36 pólusú AMP Econoseal III
  • Kábelköteg: 3 m hosszú
  • Hőmérséklet-tartomány: -20 fokC – 85 fokC, motortérben elhelyezhető
  • Áramfelvétel: 300 mA
  • Feszültségtartomány: 8–18 V
  • 32 bites Motorolla processzor


Bemenetek
  • analóg szenzor bemenetek, 8 db: TP, MAP, MAF, Lambda, víz, levegő, kipufogó-hőmérséklet
  • digitális bemenetek, 5db: kapcsolók, Rajt, váltás, Als, Log
  • mágneses bemenetek, 3 db: hall, optikai, pozíció jeladók
  • kopogás-szenzor


Kimenetek
  • Testre húzó, 12 db, csatornánként 1A
  • injektorok soros és párhuzamos vezérlése
  • mágnesszelepek, (ALS szelep, alapjárati tekercs, boost control …);
  • relék (váltáslámpa, AC pumpa)
  • fordulatszám
  • lambdafűtés
  • 12V-ra húzó, 2 db: VTEC, lámpa
  • gyújtás, max. 6 db: elosztós, iker (8 hengert is képes vezérelni), soros modullal gyújtástrafók közvetlen meghajtása
  • PC-vel soros kommunikáció

A kimenetek védettek túlterhelés ellen.


Szoftver
  • teljes funkcionalitású minden igényt lefedő PC-oldali szoftver
  • magyar nyelvű, könnyen kezelhető felület
  • menet közben, on-line programozható
  • Folyamatosan nyomon követhető az épp aktuális vezérlési adatok olvasásának helye, melyeket nyomban (menet közben) meg is lehet változtatni.
  • 1 MB működési információ (log) tárolása, ami PC-hez kötve növelhető
  • LogViiew: a benzin- és a gyújtásadatok 3D-s megjelenítése rávilágít az esetleges adatelírásokra, és lehetővé teszi az adatok finom módosítását a görbék mozgatásával
  • Nyomkövetés: azon adatterületek folyamatos megjelölése, ahonnan már letárolt információt logba, így a felhasználó számára látható, mely területeken kell még „átzongorázni” a motorműködéssel, hogy mindenhonnan kinyerje az adatokat a log számára.

Bekötés
Az ETUN motorvezérlő beszerelése rendkívüli szakértelmet igényel ezért csak megfelelő szakműhelyben történő beszerelést javasoljuk.

FIGYELEM!

Bioetanolos üzemelésre csak benzinüzemű jármű alakítható át. A gyártó által javasolt üzemanyagtól való eltérés kizárólag saját felelősségre történhet. Az E85 üzemanyag használata garanciavesztést eredményez, még ha nem is az üzemanyag miatt adódik a probléma. Az átalakításokból és az elektronika nem szakszerű beszereléséből adódó károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk.